Gimnazijalci polagali eksternu maturu: „Sljedeće godine je polažu svi!“

0
271

Osjetno manji broj učenika u gimnazijama Tuzlanskog kantona potvrđen je i danas, budući da je svega 447 njih pristupilo prvom od tri testa eksterne mature. Trinaesta je ovo godina otkako se na ovaj način evaluira rad profesora i provjerava nivo znanja učenika, koji, po završetku srednjoškolskog obrazovanja trebaju odlučiti u kojem pravcu krenuti dalje.

Među skoro 450 maturanata općih gimnazija u Tuzlanskom kantonu, jutros je polaganju testa općeg znanja pristupio i Amel Memišević. Zajedno sa drugim učenicima tuzlanske Gimnazije „Ismet Mujezinović“, i Amel je posljednje polugodište svog srednjoškolskog obrazovanja proveo spremajući se za početak eksterne mature. Ovaj, ali i druga dva testa koja će uskoro uslijediti predstavljaju mu, kaže, veliki izazov da sebi pokaže da li je i na ovaj način spreman krenuti za fakultetskim obavezama.

“Standardna učenička priča je da je to nešto bezveze. Međutim ja mislim da je to izvrsna prilika da pokažemo onoliko koliko znamo – šta smo naučili za ove prethodne četiri godine.” – kazao je maturant Amel Memišević.

I Amelova školska kolegica Jasena Salkić današnji test općeg znanja doživjela je kao priliku da na papiru, zaokružujući tačne odgovore, pokaže i sebi, ali i komisiji da li je, i koliko je znanje iz protekle četiri godine njenog školovanja bilo kvalitetno preneseno.

“Neki imaju negativne stavove i misle da je ovo nepotrebno i teško. Meni je ovo super jer mi je pomoglo oko prijemnog ispita i već sam pola posla završila kada je u pitanju prijemni. Mislim da svi učenici trebaju imati eksternu maturu i da se uvede, ne samo u gimnaziju, nego i u druge škole. Ovo je test i za mene da vidim jesam li zadovoljila i jesu li moje ocjene opravdane.” – Jasenine su riječi

Pitanja iz engleskog, bosanskog, njemačkog, latinskog jezika, iz matematike, humanističkih i društvenih nauka već trinaest godina nalaze se na testovima općeg znanja pred maturantima općih gimnazija u TK. Ono što zanima i maturante i druge učenike općih gimnazija jeste: Zašto eksterna matura i njeni rezultati nisu svrsishodniji?

Iz kantonalnog Pedagoškog zavoda, najavljuju kako će odgovor na ovo pitanje ponuditi maturantima, ali tek iduće godine kada će, rezultati 14. po redu eksterne mature, čini se, i biti uzimani u razmatranje prilikom upisa na visokoškolske ustanove.

“Mi ćemo svakako uložiti napor da stvorimo uslove da i Univerzitet može prihvatiti naše rezultate. To moramo uraditi sa Ministarstvom, Privrednom komorom, poslodavcima, tehničkim školama…” – kazao je Hariz Agić, stručni savjetnik u Pedagoškom zavodu TK.

Zato je, podsjeća resorni kantonalni ministar, ove godine realizovano probno testiranje i učenika tehničkih i stručnih škola, koji bi, ako sve bude po planu, dogodine mogli zajedno sa gimnazijalcima polagati testove koji bi se konačno i počeli razmatrati prilikom nastavka školovanja.

“Rezultate eksterne mature ubrzo ćemo početi uzimati kao relevantne za upis na visokoškolske ustanove. To je cilj i Vlade i Ministarstva. Potreban je širi konsenzus: Pedagoškog zavoda, Univerziteta i drugih visokoškolskih ustanova. Potrebno je da tu imamo uvid koji će biti prva stepenica za upis na fakultet.” – kazao je Zlatan Muratović, resorni kantonalni ministar.

Da je u proteklih trinaest godina mnogo uloženo u ovakav način evaluacije pedagoškog rada sa učenicima, ali i učeničkog usvojenog znanja, pokazuju sistemski uvezani mehanizmi kojima se istog dana kada je test i urađen, odgovori provjeravaju, a zbirni rezultati dostavljaju školama. Novina je da su, već u poslijepodnevnim satima, individualni rezultati dostavljeni i svakom od učenika na njihove privatne mail adrese, što će biti učinjeno još dva puta kada dođe red za polaganje i izbornih predmeta. (rts)

Komentiraj

Please enter your comment!
Please enter your name here