Društvena hronika: Medžlis u biznisu s gradonačelnikom

6
689

Kao vjernik sam totalno zapustio svoj religiozni život, te nemam pojma šta se vazi petkom, šta radi Islamska zajednica i kakve su novosti u njenoj organizaciji, to jest njenom holdingu, kako je zove buveni profesor Esad Ćimić. Tako sam se, kao bivši mekteblija, skroz iznenadio da je Medžlis islamske zajednice u Tuzli ušao u tokove modernog biznisa! I to kao učesnik finansijskih procesa u javno-privatnom sektoru.

Tuzla, istočni dio grada, ilustracija

Helem, tuzlanski je Medžlis IZ zemljište kraj džamije Kralja Abdulaha, dakle, nečiji vakuf, ugovorom dao građevinskoj firmi „Deling“. Ona će za uzvrat Medžlisu dati 12 stanova i pet garaža! Drugi dio zemljišta, rečena je firma kupila od Grada Tuzle. Za kojilo para, kako i na koji način, zna se samo kad se bace karte ili kad grah razaspe vidovita Dževahira. Tako je to sa svakom Alajbegovom slamom!

Ono što pouzdano znam, da se vakufska zemlja može zamijeniti samo za drugo zemljište. Za stanove i garaže? Jedino ako prihvatimo da su, u osnovi, od zemlje izgrađeni. Ali! Ovo je samo uvod u radnju.

Kad je počelo to vjersko-gradsko-privatno da se ostvaruje, kad su bageri zabrujali u ulici Đure Đakovića (kod rečene džamije), pobunilo se tridesetak vlasnika kuća. Presavili su tabak i šefu svih zemljišta, gradonačelniku Jasminu Imamoviću uputili „Peticiju“. U rečenom papiru vele da nemaju ništa protiv izgradnje nove stambene zgrade, ali da imaju protiv gradaonačelnikovih posilnika koji su zagradili dio ulice, pa sa svojim autima i drugim motornim prometalima ne mogu nikako ili djelimično, s kamionima, ulaziti u svoja dvorišta. Dakle, stanari traže da im gradonačelnik omogući nesmetano korištenje javne površine koju su gradili u talu sa nekadašnjom opštinom. Na kraju pisma, naivni građani kažu :“Vjerujući u Vaše iskrene namjere, dobronamjernost prema svim građanima ovog grada, predlažemo da zaustavite ovu uzurpaciju!“.

Na ovo sam se slatko nasmijao. Gradonačelnik se skoro dvije decenije češe po dupetu kako bi vratio novac građana koje je “pokrao”, pa se njih 150 još ne useljava u zgradu „15. maj“.

Imate li vi, dragi sugrađani, neke druge argumente sem „iskrenih namjera i dobronamjernosti“ gradonačelnika? Ako nemate, idite kod ef. Hasana Spahića i zamolite ga za hair dovu u džamiji kralja Abdulaha! (E.Avdić)

6 Komentari

  1. Uvaženi gosp.Ekreme Avdiću .
    Dozvoljena je pretvorba vakufske imovine.Naravno na način da vakuf ne bude oštećen.
    Još je bitno da stanovi koji će postati vakufski i ići pod kiriju ostanu u okviru istog vakufa u kojem je bilo zemljište.
    Tim novcem treba da upravlja onaj koga je legator -vakif zadužio.
    Vakuf nije ni vlaništvo MIZ-A Tuzla niti IZ u cjelini.On je samo formalno dolaskom Austrougarske i uvođenjem gruntovnica često upisivan na A listu zk. uloška kao vlasništvo IZ.
    U Tuzli je mnogo vakufske imovine otuđeno od Vakufsko-Mearifkog povjerenstva. Decenijama već opština ubire kiriju od stanova i dućana koji su u naravi vakuf ,Bez obzira što su partizanske vlasti to otimale kako im se prohtilo.
    Tako da u ovom nevremenu IZ gleda da obezbijedi materijalnu osnovu da bi se mogla baviti duhovnom nadgradnjom.
    Ne može više IZ Tuzla živiti samo od pogrebne djelatnosti.

  2. Poštovani gosp. Avdiću,
    mene brine kome da se obrate, te koji argument imaju oni koji baš nešto ne vjeruju u “iskrene namjere i dobronamjernosti” gradonačelnika, a i “hair dova” nije ono što im je obiteljska tradicija i način vjerskog izričaja.
    Za koji da se oni “argument” hvataju!?
    A sada, malo ozbiljnije. Razumijem ja frustraciju, nemoć i ogorčenost pojedinca, ali i građāna na nečinjenje, nezainteresovanost mogućeg argumenta (tj. institucije ili institucija), koja bi mogla riješiti te i slične probleme.
    Business is business. Nažalost, novac je često vražija stvar. Ne kaže se đaba: Para vrti gdje burgija ne može! Barem, u ovom Gradu to je općepoznata stvar. A oni koji bi trebali da spriječe “vražije kretanje” novca, nezakonite aktivnosti pojednaca, spavaju. Ti i takvi trebali bi da bude argument, argument svih nas. Samo, da se probude. Ili, da ih netko probudi.

  3. Cestitke za objavu teksta ….Gradjevinska mafija je preuzela grad Tuzlu i preuzima Islamsku zajednicu, jer su im sirom vrata otvorena preko Stjepica, Kurevica i Hadrovica … Aferim

  4. jos da dodam …slucaj gipromove zgrade kod elektrodistribucije, slucaj zgrada stupine do b9, slucaj 15.maj zasto ne bi bio slucaj i deling-islamska zajednica i grad tuzla ….

  5. Sloboda 72, želim Vam reći da se slažem s vašom argumentacijom glede vakufa-vakifa, ali ne i sa konstatatacijom da IZ ne može živjeti samo od pogrebne djelatnosti. Gdje je življenje islama, gdje je islamska kultura, gdje je izdavačka djelatnost, gdje su predavanja, seminari, dgje su ekskurzije znamenitnim vjerskim objektima, šta je sa međunarodnom saradnjom…Naprimjer, koliko bi vladar Saudjske Arabije, mogao unaprijediti islamsku kulturu sa novcem kojim finansira svoju vojsku da ubija muslimane Jemena. kad bi saudijski vladar poklon od 1,3 milijarde dolara koje je dao predsjedniku SAD, Trampu dao sirotinji Rohinja, stvari bi bile s islamskim svijetom drugačije. Takođe, i sa evropskim muslimanima, što znači i sa Bošnjacima…

Komentiraj

Please enter your comment!
Please enter your name here