Da li je masna hrana ključ mršavljenja?

0
171

Mnogi ljudi se bore s viškom kilograma i isprobavaju razne dijete bez mnogo uspjeha. Međutim, možda bi trebali dati šansu kontroverznoj ketogenoj dijeti, koja se inače koristi u liječenju epilepsije.

Australska nutricionistica Suzi Barel kaže da nema dokaza da je ketogena dijeta, koja se temelji na ekstremnom smanjenju unosa ugljikohidrata, a pojačanom unosu masnoća, štetna za tijelo.

“Štoviše, uz nju se bilježi superioran gubitak kilograma i smanjenje upale u tijelu, kao i još mnoge koristi, naročito kod ljudi s visokim šećerom, masnom jetrom i velikim viškom kilograma”, kaže Barel.

Ketogena dijeta zasniva se na masnim namirnicama, poput orašastih plodova, avokada, ulja i ribe, dok ugljikohidrati čine samo pet do 20 posto ukupnog kalorijskog unosa. Usporedbe radi, uobičajena prehrana sadrži od 30 do 50 posto ugljikohidrata.

Kada ne unosite ugljikohidrate, koje vaše tijelo pretvara u glukozu, svoj “omiljeni” izvor energije, ono prelazi u stanje ketoze, u kojem se masnoće u tijelu razlažu na ketone, koji potom služe kao alternativni hrana mozgu, organima i mišićima.

To dovodi do pojačanog sagorijevanja masnoća i brzog mršavljenja.

“Ključ ketogene dijete je u drastičnom smanjenju ugljikohidrata, jer će se inače tijelo potpuno vratiti na glukozu”, kaže Barel.

To istovremeno znači da ćete brzo povratiti izgubljene kilograme, ako naglo prekinete s ketogenim dijetom.

“Bilo koja dijeta, pa i ketogena, djeluje samo ako se pridržavate. Međutim, ako niste spremni tijekom dužeg vremena ne jedete žitarice, voće, skrobasto povrće i šećer tijekom dužeg vremenskog razdoblja, vjerojatno nije za vas”, kaže ona.

Nutricionistkinja ističe i da sljedećeg puta kad pokušate vratiti ketogenoj prehrani, vjerojatno nećete dobiti iste rezultate, zbog usporavanja metabolizma, do kojeg dolazi zbog gubitka mišićne mase, poslije inicijalnog mršavljenja.

Barel upozorava i da zbog ovakve prehrane možete patiti od zatvora i nelagode u trbuhu, pa morate uzimati probiotike.

“Ako imate veći višak kilograma ili se patite s visokim šećerom u krvi i masnom jetrom, vrijedi da je probate, ali pod nadzorom dijetetičara, kako biste bili sigurni da ćete sigurno doći u stanje ketoze, a da ne poremetite svoj metabolizam ili zdravlje crijeva” , kaže ona. (ag, tl)

Komentiraj

Please enter your comment!
Please enter your name here